Hur kommunicerar vi med våra kunder i framtidens handel? Vilka kanaler fungerar? Marknadsavdelningen på Fiwe kommer att blogga här på Framtidens Handel ur ett marknadsperspektiv för att dela med oss om våra tankar och funderingar.

Vi kommer också skriva om våra egna event och aktiviteter som vi hoppas att ni vill deltaga på. Det är ett fullspäckat event schema vi har under våren. Fiwe kommer bland annat att medverka i följande event: StrategiTorget Verkstadsindustrin, 16-17 april, Future Retail, 17-18 april, Wednesday Relations PIM day, 23 april, Global Smarter Commerce Summit, Nashville, Tennessee, 21-23 maj, Global Smarter Commerce Monaco Summit, 18-20 juni. Vill du veta mer så kan du läsa om respektive event på vår eventsida. Följ också våra uppdateringar på Twitter @framtidenshandel

Nyligen besökte vi Social Media World Forum i London, det var två mycket intressanta dagar i ämnet sociala medier. Mycket fokus låg på vikten av att hitta rätt kanaler för sin verksamhet och ta reda på vart kunderna befinner sig innan man startar med sociala medier. Det handlar om att anpassa sig efter marknaden för att inte förlora sina kunder! En annan bra punkt som nämndes var hur vi med hjälp av #hashtags kan intrigera sociala medier med vår marknadsföring i tidningsannonser eller annat publicerat material för att skapa engagemang och diskussion.

SMWF

Det är nya tider även för marknadsföraren och därför  är det så otroligt viktigt att vara flexibel och öppen för den förändring som håller på att ske. För om vi lär oss verktygen och förstår oss på de nya forum där våra kunder och dem vi vill nå ut till rör sig så kan vi ta tillbaka makten och på så sätt också stärka våra varumärken!

Det är så mycket vi skulle vilja dela med er här från konferensen i London men vi tyckte Ogilvy sammanfattade första dagen så bra så jag lägger med en länk till deras inlägg här: Five key takeaways that are definitely worth paying attention to.

Missa inte heller dessa intressanta länkar som delades under konferensen:

VIDEO: Hur sociala medier påverkar vårt samhälle! Se KONY projektet 2012. http://invisiblechildren.com/kony/

VIDEO: Hur kan framtiden se ut inom modevisningar: The Future of the fashion show with Google + Topshop: http://www.youtube.com/watch?v=5TAF9OfL99g

RAPPORT: Ladda ner guiden The power of like 2: http://www.comscore.com/Insights/Presentations_and_Whitepapers/2012/The_Power_of_Like_2_How_Social_Marketing_Works

Vill du läsa mer kan du också gå in och kika på det som sades på Twitter: #SMWF https://twitter.com/search?q=smwf&src=typd

Trevlig läsning!

 

Lämna en kommentar

(Kommer inte att publiceras)


åtta − 8 =